Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Producenci
Promocje
Bartscher Ekspres do kawy Contessa 1000
Bartscher Ekspres do kawy Contessa 1000
916,35 zł 779,00 zł
szt.

Nawet Einstein myślał, że jesteśmy fajni

1919–1922

Baltzar von Platen i Carl Munters to dwaj młodzi szwedzcy studenci inżynierii, którzy mają szalony pomysł. Są przekonani, że najlepszym sposobem, aby stworzyć efekt chłodzenia jest wykorzystanie ciepła. Wierzą w to z całego serca, więc regularnie urywają się z zajęć, aby pracować nad swym pomysłem. Wreszcie, po wielu długich dniach i nocach, zaprojektowali szafkę chłodzącą bez kompresora, bez ruchomych części ––i bez lodu. Dzięki doprowadzeniu ciepła do bojlera czynnik chłodzący krąży w układzie i pochłania ciepło, tworząc efekt chłodzenia.
Ich szafki okazały się być pierwszymi na świecie lodówkami.

1923

Szafka uzyskała patent. Nawet wielki Albert Einstein był pod wrażeniem, nazywając ich wynalazek genialnym. Arctic, szwedzka firma o odpowiedniej nazwie, w tym samym roku przejmuje prawo do produkcji.
 

1925

W firmie Electrolux, która była rozwijającym się producentem urządzeń, bardzo szybko dostrzeżono potencjał wynalazku  von Platena i Muntera. W 1925 roku firma przejęła Arctic. Po drugiej wojnie światowej lodówki stały się standardowym wyposażeniem domów przedstawicieli klasy średniej. Sprzedano miliony urządzeń

1950–1970

W latach 50. Electrolux rozpoczął inwazję na rynku związanym z rekreacją,– szczególnie w  Ameryce, co związane było z powojennym, gwałtownym wzrostem produkcji. Aby wzmocnić swoją obecność w kształtującym się sektorze, firma korzysta z przełomowych innowacji oraz przejmuje silne marki tam, gdzie jest to uzasadnione biznesowo.

Pod koniec lat 60.’ Electrolux nadał działowi urządzeń związanych z rekreacją nazwę:
Dometic.

1970 – do dziś

W 2001 roku Electrolux pozbywa się swoich udziałów w sektorze rekreacji na rzecz EQT – firmy typu private equity. Dometic staje na własnych nogach. Firma pozostaje wierna tradycji i nieustannie rozwija inteligentne oraz często nagradzane rozwiązania. Po wkroczeniu w nowe stulecie staje się jasne, że coraz więcej ludzi na całym świecie chce żyć mobilnie. Dla niektórych osób, np. zawodowych kierowców ciężarówek, jest to praca. Dla innych – przyjemność. Wszyscy oni mają jednak te same potrzeby, –takie jak gotowanie, dbanie o higienę osobistą i zachowanie odpowiedniej temperatury. Ta prosta prawda stanowi podstawę dla nowej koncepcji, która znalazła się w ofercie firmy Dometic: “Łatwiejsze życie w drodze.”

W 2015 roku Dometic staje się spółką publiczną, której akcje znalazły się na  giełdzie w Sztokholmie.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl